Det har tidligere været god skik at medtage nøgleord på sit website, Mange nøgleord.
Det er blevet misbrugt, så nu ignorere Google keywords feltet. Men brug det alligevel. Hvorfor?
Nøgleord (keywords) er ligegyldige
– siger Google
Tidligere har vi brugt nøgleord til at påvirke Google, så vores side bliver rangeret højere, og får pumpet vores søgeord ind i Google.
I modsætning til Titlen og Beskrivelsen der begge vises i søgninger, kan du kun se nøgleord (keywords) skjult på siden. Derfor har det været populært at lyve som metrologer og politikere i det felt.
Men nu siger Google, at nøgleord (keywords) bliver ignoreret.
Opret nøgleord (keywords) alligevel
Selvom Google ikke bruger nøgleordene, er det alligevel rart, at sætte ord på siden, efter et par timers skrivning.
Måske for at finde ud af, at det søgeord du troede du havde optimeret siden til, slet ikke optræder på siden. Så må du tilføje det!
Eller måske finder du ud af, at du kan sætte alt for mange søgeord på siden, der rent faktisk optræder, så det vil være fornuftigt at dele siden op.
Noget indhold og et par nøgleord på den ene side, og noget andet indhold med de dertil hørende nøgleord på den anden side. Så passer det hele!
Når du finder nøgleordene du mener siden burde bestå af, og skal findes ved i Google, tjekker du samtidig om nøgleordene er med i titlen på siden, i overskrifterne, samt i selve indholdsteksten.
Når det hele passer sammen, er du færdig, og klar til udgivelse.
Indskrivning af nøgleord (keywords)
I de fleste webdesignprogrammer kan du højreklikke og vælge Egenskaber for side eller lignende.
Her finder du feltet til nøgleord, som du kan tilpasse efter behov.
- Skriv så mange som muligt, bare de er relevante for sidens indhold
- Brug kun ord du vil findes på i en søgning, ingen fyldord
Opret nøgleord (keywords) manuelt
Du kan altid rette nøgleord i html-koden, der starter med meta samt name= og et-eller-andet, efterfulgt af en masse forskelligt.
Nemmere i CMS systemer
I CMS systemer er det endnu nemmere. De fleste har et meta felt til nøgleord (keywords).
I Joomla! Er det ude til højre i artiklen, under Metadatainformation.
I WordPress kan du installere et plugin der hedder All-in-one SEO, og få et keywordfelt nederst i indlægget.
Skriv et svar