Der er mange parametre involveret, når Google rangerer en side, kaldet Page Rank. Alt hvad der skal til, kaldes SEO.
Den vigtigste faktor ved SEO er indholdet. Ligegyldigt hvad nogen forsøger at fortælle dig om titel, URL, beskrivelse og alt andet, det er indholdet der er det vigtigste.
Og i disse Content Marketing tider, er det godt, værdifuldt indhold på din egen side, du kan bruge til at blive kendt med.
SEO optimering for at øge synligheden
Google rangerer din side i forhold til dens indhold. Hvis der ikke er indhold, kan Google ikke placere side så godt som du gerne vil have den.
Så er det lige meget, om du har det perfekte domæne, den perfekte titel eller den perfekte beskrivelse. Det er indholdet, der er vigtigst!
Regel nr. 1: være ærlig
Hvis du skriver om dit emne med de rigtige ord, er Google i stand til at bruge disse ord, søgeord, når nogen bruger Google søgemaskinen.
Hvis Google skal bedømme din side mere relevant end nogen anden side, skal indholdet bestå af de rigtige ord, de ord folk bruger i deres søgning.
Søgeordene skal være i indholdet, i sidens titel, i beskrivelsen, og hvis det er muligt, i webadressen.
Pak søgeord ind i relevant tekst
Dine søgeord kan ikke stå alene, de skal pakkes ind i en passende, forståelig, tekst.
Når du pakker søgeord ind i en relevant tekst, fortæller du Google, at din side virkelig handler om de søgeord du har med, og ikke blot er en opremsning af ord.
Brug korte afsnit
I en bog er teksten klar og let at læse.
På skærmen er det lidt sværere, og mange mennesker har en en vis modvilje mod at læse på skærmen.
Skriv 3-4 linjer, og lav derefter et linjeskift, og dermed skift afsnit.
Det giver normalt dobbelt linjeafstand på hjemmesider skaber lidt luft, som også får teksten til at være nemmere at læse.
Overskrifter er godt for SEO
Dine søgeord bør også være med i overskriften.
Google vægter overskrifterne mere end almindelig brødtekst, og hvis nøgleordene er i både overskrifterne og i selve teksten, synes Google at din side er meget mere relevant at vise i en søgning på de søgeord siden er optimeret til
Start med Overskrift 1, der er overskriften for hele siden og hele indholdet.
Et par linjer med tekst, en teaser, og derefter en Overskrift 2, der forklarer hvad det næste afsnit handler om.
Lav 3-4 afsnit der hver indeholder 2-4 linjer. Herefter skal du skal have en ny Overskrift 2, som overskrift for det næste indhold.
Gentag dette på hele siden.
Med overskrifter midt på siden, er det muligt at skumme siden igennem, og hurtigt vurdere om indholdet er spændende, og brugeren kan finde det der er mest interessant.
Skriv et svar