Owned Media
Med Owned Media får du selv kontrol med det budskab du vil bringe til de besøgende du gerne vil nå. Men det er vigtigt at budskabet passer med målgruppen, og endnu mere vigtigt at budskabet kan fange organiske (=gratis) søgninger hvor den besøgende har motivationen for at købe dit produkt.
Du når målet ved at lave en grundig søgeordsanalyse, det rigtige indhold, og lave den nødvendige opfølgning.
Først en lille intorduktion til, hvorfor det er så forbandet vigtigt at lave søgeordsanalysen, men også hvorfor den er vigtigere end alt andet …
Derfor er søgeordsanalysen det vigtigste før alt andet
Når du arbejder med online marketing, er det indholdet der har en væsentlig betydning. Content is king, er der nogen der siger, og det er absolut ikke helt forkert.
Når du så skal lave kampagner, nytter det ikke noget at bruge dine egne selvopfundne slogans, for det giver ikke trafik der konverterer.
Hvor mange tror du der søger “det er en ommer” for at købe en øl?
Bevares, der er her tale om et kæmpe brand, og kampagnen er brand-awareness, hvilket har en kæmpe værdi, hvis man har noget at ha’ det i, som Carlsberg har!
Og samtidig går efter, at det er nettet af forhandlere der skal have gavn af brandets opmærksomhed.
Hvis du har en webshop, vil du gerne have folk ind på din side, og købe produktet, hvad enten det er din egen shop, Facebook, Amazon eller en helt anden platform.
Her gælder det om at fange brugeren i det de foretager sig, og det er mere eller mindre målrettede søgninger, eller emne baseret bladren gennem billeder, video eller andet.
Selv om det er billeder, er de forskellige medier rigtig gode til, at have en ide om hvilket emne det drejer sig om, og derfor kan skabe et univers omkring din tilstedeværelse på mediet, med ting der kunne interessere dig.
Derfor er det vigtigt, at dit markedsføringsmateriale online oser af det emne du gerne vil findes på.
Søgeordsanalyse indhold
Grundlæggende består en søgeordsanalyse af:
- Brainstorm
- Research
- Udvælgelse
Efter udvælgelse af søgeord og sætninger der er værd at gå efter, kommer det store arbejde med at lave godt indhold opbygget med en god url-struktur, og det vigtigste – interne links der kan styre søgemaskinerne i den rigtige retning.
De fleste stopper med søgeordsanalysen lang tid før de egentlig burde. For efter indholdet er publiceret og Google har tygget på det (givet det en placering i diverse søgninger), burde research arbejdet fortsætte i den opfølgende fase:
- Er det de rigtige sider der ranker (styr med interne links)?
- Er der nogle søgninger (sætninger) der har større potentiale (skal have mere indhold)?
- Hvad har konkurrenterne gjort for at ranke bedre (konkurrentanalysen)?
En søgeordsanalyse giver den rigtige trafik
Når du laver en søgeordsanalyse rigtigt, kan du også selv sørge for at få den rigtige trafik. Få de besøgende der konverterer til kunder, eller tilmelder sig dit nyhedsbrev.
Det er kun et spørgsmål om at optimere til søgninger der suger besøgende til, der er klar til at konvertere. Gå efter “iphone 6 pris” frem for blot “iphone”, som et enkelt eksempel.
Du må også meget gerne give artiklen en High Five
…
Hav en fortsat fantastisk god dag
Skriv et svar