Hvorfor skal 455 mia mennesker opfinde den dybe tallerken – igen og igen? Hvorfor kan WordPress Core Team ikke tage deres ansvar seriøst, og for en gang skyld gøre noget der er til gavn for SEO, og ikke bare skal se godt ud?
ER DER EN VOKSEN TILSTEDE?
Lige siden WordPress startede med at blive populært, har jeg været harm over, at de ikke engang kunne finde ud af, at levere deres produkt med et titel, og et beskrivelses felt. Jamen du bruger da bare et plugin, som f.eks. Yoast. Men hvorfor skal jeg bruge et plugin? Det er lige som at købe en cykel uden dæk. Fælgen er der. Du kan cykle, men det er dumt, for der mangler ligesom noget.
WordPress er designet til at vise hjemmesidens indhold på internettet, men hvorfor opfylder siderne så ikke de helt almindelige krav der stilles til hjemmesider?
Vi vil gerne være mere synlige, og så skal der laves noget godt indhold, og det skal promoveres. Men det hjælper ikke noget, hvis teknikken ikke er i orden. Og hvem står for teknikken? Det må da for pokker være dem der laver systemet. Men det er det ikke. De vasker hænder, og leger med et håbløst blok-system, fordi brugerne vil gerne kunne vise indholdet på en anden måde.
Så er det lige meget, om de ikke bliver fundet, siden er pæn.
Og så er der de 455 mia WordPress installationer, der alle skal sørge for title og description felt, https, kunne lave 301 redirections, pæn 404 side, ordentlige tags og kategorisider der kan have indhold udover duplikerede lister – og så selvfølgelig også optimere på hastigheden.
Det er ikke for ingenting, at alle WordPress websnedkere har en liste med 5-10 plugins de straks installerer, når hjemmesiden er oppe at køre første gang.
Gad vide om bilforhandleren vil være tilfreds med at modtage et karosseri, og selv samler bilen på pladsen?
SEO branchen går amok
Ulven kommer råber de – og nu er den her! Imaginært!
Det er jo rigtig fedt, for så kan alle SEO folk få noget at lave igen. Alle kunders hjemmesider skal kigges igennem. Det virker som om, WordPress teamet er mere optaget af, at deres udviklere kan tjene penge på dobbeltarbejde i uendelig potens, i stedet for at arbejde smart.
Og SEO banditterne elsker det. Vi laver det samme for alle kunder, og tager os betalt som om det var første gang hos alle.
- Analyse af hvad der er problemet
- Finde en løsning
- Løse problemet
- Følge op på om det er løst
Det løber op, hos ALLE kunder.
Min umiddelbare anbefaling er: lad det være, ignorer det. Det går væk igen, lige som ASP hypen for et par år siden.
Så må Google finde ud af at vurdere siderne som de er, og når der er nok der brokker sig, må WordPress Core Team få fingeren ud, og gøre det nemmere at optimere de ting der skal optimeres. Lave et samspil med Core og plugins, så det følger de regler Google fastsætter.
Googles hjælp
Som altid er Googles hjælp til emnet ret håbløs. Der er ingen der når ned til løsningen, før de er faldet fra.
https://support.google.com/webmasters/answer/9205520?hl=da
Og når du endelig løsningen i bunden, er den håbløst forklaret, som altid.
Reference på reference, uden du kommer ind til det essentielle, men:
Hvis du har lavet din egen side, og du ikke er teknisk, så er du på den. Og hvor mange af de 455 mia WordPress sider er mon ikke er i samme båd?
Core Web Vitals
Når Google siger hop, så hopper vi. Det har vi altid gjort.
Lige før var det https, nu er det Core Web Vitals
Hastigheden er vanvittig vigtig, så hjemmesiden skal optimeres, så den kører så hurtigt som muligt. Og det er de samme ting du skal igennem, på alle 455 mia WordPress hjemmesider.
Men hvorfor skal så mange mennesker lave det samme, det er da for dumt, når der er ET team der burde have gjort det i forvejen.
Jeg forstår det ikke, jeg brokker mig bare …
Hav en fortsat fantastisk god dag
Skriv et svar